Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 18.09.2019, 17:29         ДНЗ №2


Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [11]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Міське методичне засідання вихователів старших дошкільних закладів
[ Викачати з сервера (20.1 Kb) ] 02.09.2015, 13:19

Зміст

освітньої роботи ДНЗ

 у новому 2015-2016 навчальному році: пріоритетні змістові напрями, освітні програми та

 основні аспекти організованої

навчально - пізнавальної діяльності дітей

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Черниш О.М.,

методист методичного кабінету управління освіти

      Організація освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2015/2016  навчальному році буде здійснюватися відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти, Концепції Національно-патріотичного виховання дітей та молоді, інших нормативно-правових актів.

На основі   Базового компоненту дошкільної освіти і обраних освітніх програм  змісту освіти, Концепції Національно-патріотичного виховання дітей та молоді, з урахуванням актуальної суспільно-політичної, соціально-економічної, екологічної ситуації в країні та з метою підвищення якості дошкільної освіти, забезпечення її поступального інноваційного розвитку, в 2015/2016 навчальному році пропонуються такі змістові напрями:

- патріотичне виховання; 

- екологічне виховання;

- формування основ здорового способу життя;

-  комунікативно-мовленнєвий розвиток дошкільників.

Колективи закладу мали право проектувати свою діяльність на новий навчальний рік з опорою на запропоновані вище орієнтири, або замінювати їх чи доповнювати більш актуальними  для себе. 

Зміст  навчально-виховного  процесу в закладі   визначається   Базовим   компонентом  дошкільної освіти відповідно до чинних програм розвитку дітей, у тому числі  з особливими освітніми потребами,  рекомендованих (схвалених) Міністерством освіти і науки України.

У 2015/2016 навчальному році чинними є  комплексні та парціальні освітні програми.

    В Старокостянтинові всі дошкільні заклади будуть працювати за програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»(авт. Білан О. І., Возна Л. М., Максименко О.  та ін.).

Варіативна складова в роботі з дітьми старшого дошкільного віку може забезпечуватисяпарціальними освітніми програми:

  • «Про себе треба знати, про себе треба дбати», програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 до 6 років  (авт. Лохвицька Л. В.);
  • «Граючись вчимося. Англійська мова», програма для дітей старшого дошкільного віку, методичні рекомендації (авт.: Гунько С., Гусак Л.,      Лещенко З.);
  •  «Веселкова музикотерапія: оздоровчо-освітня робота з дітьми старшого дошкільного віку» (авт.: Малашевська І. А., Демидова С. К.) та іншими раніше діючими в закладі програмами.

Основні аспекти організованої навчально - пізнавальної діяльності дітей:

-організація канікул(літні – 90 дн., осінні – 5 дн., зимові – 10 дн., весняні – 10 дн.), під час яких заняття з вихованцями не проводитимуться,лише фізкультурно-оздоровча і художньо-естетична робота;

  • вміти розподілити  у часі діяльність дітей;
  •  забезпечити особистісно-орієнтований, диференційований, індивідуальний, діяльнісний, інтегрований, ігровий та інші сучасні підходи до організації дитячої життєдіяльності у дошкільному навчальному закладі;
  • дотримуватися  розпорядку дня, раціонального поєднання і чергування в ньому різноманітних форм роботи з дітьми;
  •  доцільна організація рухового, санітарно-гігієнічного режимів та інших чинників;
  • є можливість відходити від жорсткої регламентаціїв побудові розпорядку дня, але не  зловживати  часом,  відведеним на прогулянки, сон, харчування, ігри, на користь занять, що передбачені розпорядком дня у спеціально відведені години для організованої навчально-пізнавальної діяльності і гурткової роботи;
  • планувати організовану   навчально-пізнавальна  діяльність  дітей  у  формі  занять переважно на першу половину дня;
  • активно залучати до патріотичного виховання дітей:  учасників бойових дій на Сході України, бійців АТО та їхніх сімей, діячів сучасної культури, мистецтва, науки, спорту, які виявляють активну громадянську і патріотичну позицію;
  • посилити роль педагогічної ради як колегіального органу управління, виносити на їїрозгляд та обговорення важливі питання матеріально-технічного, програмно-методичного, навчально-дидактичного, ігрового забезпечення освітнього процесу;
  • якісніше оптимізувати співпраця дошкільного закладу в управлінських питаннях із батьківськими комітетами, громадськими організаціями;
  • з метою активізації творчого потенціалу педагогів, стимулом до їхнього професійного саморозвитку й самоосвіти, а відтак і оновлення системи форм методичної роботи з кадрами залучати вихователів, музичних керівників, інструкторів з фізичної культури, психологів, корекційних педагогів до оволодіння технологіями психолого-педагогічного проектування, організації освітньої роботи з дітьми на засадах особистісно орієнтованого, діяльнісного, інтегрованого підходів і налагодження тісної взаємодії між дітьми, педагогами і  батьками.

 

 

 

 

 

 

 

Розподіл гранично допустимого навчального навантаження на дитину в  ДНЗ з дітьми старшого дошкільного віку, зміст видів діяльності за освітніми лініями Базового компонента дошкільної освіти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Корольчук О.Л.,вихователь-методист ДНЗ№2

 

 

З метою запобігання навчального перевантаження дітей в ДНЗ Міністерством  освіти і науки України  був виданий наказ від 20 квітня 2015 року № 446«Про затвердження  гранично допустиме навчальне навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності».

Розглянемо питання щодо розподілу певної кількості занять на тиждень в старших дошкільних групах  з різних  видів діяльності за освітніми лініями Базового компонента дошкільної освіти.

Гранично допустиме навчальне навантаження на дитину старшої групи

у дошкільних навчальних закладах



Орієнтовні
види діяльності

за освітніми лініями

Орієнтовна кількість занять на тиждень

 за віковими групами

(від 5 до 6 (7)
років)

Ознайомлення із соціумом

(чергуються заняття з ознайомлення з довкіллям,ОБЖД, правова культура та народознавство)

3

Ознайомлення з природним довкіллям

2

Художньо-продуктивна діяльність (музична-2 рази, образотворча: малювання - 1 раз, 1 раз чергуються аплікація та ліплення, театральна  і конструювання - 1 раз чергуються , художня література -1 раз)

5

Логіко-математичний розвиток(входять заняття з економічної культури, мінімум двічі на місяць)

2

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування

(2 заняття – з розвитку мовлення,що включає навчання з грамоти,  та логопедичні заняття)

3

Здоровя та фізичний розвиток

Години, передбачені для фізкультурних занять не враховуютьсяпід час визначення гранично допустимого навчальногонавантаженняна дітей. Бажано проводити у ті дні, коли не має музичних занять.

3

Загальна кількість занятьна тиждень

15

Додаткові освітні послуги на вибір батьків

5

Максимальна кількість занять на тиждень

20

Максимально допустименавчальне навантаження на тиждень  на   дитину (вастрономічних  годинах)

8,3

 

З метою унормування організованої навчально-пізнавальної діяльності, надання їй планового характеру та узгодження із загальним розпорядкомвашими  вихователями – методистами  був розроблений перелік тижневих занять (розклад) на 2015 - 2016 навчальний рік згідно цих норм. Ці норми є максимальними(граничними). Було враховано головне правило – не перевищити допустиму кількість занять.

У старшій групі проводитиметься 3 заняття на день впродовж 1-1,5 годин тривалістю 25 хвилин для дітей 6-го року життя.

Тривалість занять може  іноді  збільшуватись чи зменшуватись залежно від коливань інтересу, бажань, працездатності дітей, складності завдань.

Тривалість перерв між заняттями має становити не менше 10 хвилин.        Найбільш сприятливий час для  залучення дітей до організованих занять з огляду на закономірності у зміні працездатності, активності дитячого організму, особливості перебігу уваги, процесів пам’яті й мислення дітей – це період у ранкові години від 9.00 до 11.00.

Заняття, які потребують підвищеної пізнавальної активності  проводитимуться у дні з високою працездатністю (вівторок, середа).  Було враховано -  поєднувати та чергувати їх із заняттями з музичного виховання та фізкультури.

Тривалість фізкультурних  занять для дітей у віцівід 5 до 6(7) років – 25-30 хвилин. Фізкультурні заняття для дітей старшого дошкільного віку проводитимуться тричі на тиждень. Удні, коли немає занять з фізкультури,  слід проводити фізкультурні комплекси під час денної прогулянки. 

Щоб не перевантажувати дітей,бажано в другу половину дня планувати лише гурткову роботу, трудову діяльність, самостійну художню або ігрову діяльність. Тривалість проведення гурткової роботи в старших групах –25 хвилин.Недопустимо проводити заняття в гуртках за рахунок часу, відведеного на прогулянку та денний сон.

Не дозволено вимагати від дітей виконання домашніх завдань.  

На відміну від сталого і, в цілому, непорушного розкладу уроків у школі розпорядок занять у дошкільному навчальному закладі є мобільним, динамічним, гнучким, таким, який можна оперативно змінити, відкоректувати  прямо в ході навчально-виховного процесу, якщо того потребуватимуть конкретні обставини, непередбачені педагогом наперед при укладанні календарного плану.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методичні рекомендації щодо планування організації життєдіяльності дітей

старшої дошкільної групи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шимкович Л.М.,вихователь ДНЗ№2

Одним з пріоритетів державної політики в розвитку дошкільної освіти є рівний доступ до якісної освіти, який забезпечується дошкільними навчальними закладами та іншими формами здобуття дошкільної освіти.

Законом України  від 06.07.2010 р. «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу» передбачено обов'язковість дошкільної освіти дітей старшого дошкільного віку.

Найпоширенішими формами здобуття дошкільної освіти дітьми п'ятирічного віку є: дошкільні навчальні заклади.Здобуття дошкільної освіти дітьми 5-річного віку в умовах дошкільного навчального закладу організовується відповідно до чинного законодавства та діючих програм для дітей старшого дошкільного віку.

       В центрі уваги завжди є і буде забезпечення формування в кожного вихованця перед вступом до школи мінімального освітнього  ядра та створення передумов для швидкої адаптації до нового соціального середовища.

Головне завдання педагога, який працює з дітьми старшого дошкільного віку – забезпечення збалансованої  розумової, соціальної та емоційної зрілості вихованців; розвиток у них організаційних, загально-пізнавальних, конструктивних, мовленнєвих та контрольно-оцінних умінь і навичок; виховання позитивного ставлення до майбутнього шкільного життя.  Основною метою є створення рівних стартових умов для дітей п'ятирічного віку до майбутнього навчання в школі, формування шкільної зрілості.

Функціонування груп дітей 5-річного віку регламентується нормативно-правовими актами: Законами України «Про дошкільну освіту», «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу», Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 р. № 305, «Про організацію обліку дітей дошкільного віку» (від 07.05.2007 р. № 1/9-263),листом від 13.08.2014 № 1/9-411 «Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації роботи груп дітей старшого дошкільного віку при загальноосвітніх навчальних закладах», «Про здійснення соціально-педагогічного   патронату» (від 17.12. 2008 р. № 1/9-811), інструктивно-методичними рекомендаціями «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі».

З дітьми п’ятирічного віку, які охоплені різними формами здобуття дошкільної освіти, роботу проводять практичний психолог, вчителі-логопеди, вихователі та інші педагоги, робочий час яких визначений чинним законодавством. Кількість працівників визначається із розрахунку кількості груп чи кількості таких дітей у закладі.

Планування, організація та проведення навчально-виховної роботи з дітьми 5-річного віку здійснюється відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти України, програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» з урахуванням умов розвивального, предметного, природного, соціального середовища та потреб, інтересів, запитів, здібностей дітей.Додатково  в роботі з старшими дошкільниками використовуються авторські та адаптовані програми, які часто застосовуються для організації гурткової роботи.

В організації навчально-виховної роботи з дітьми старшого дошкільного віку важливо забезпечити організовану життєдіяльність дітей спільно з дорослим у створеному для цього розвивальному просторі з обов’язковим включенням наступних видів дитячої діяльності:

  • ігрової  – шляхом проведення дидактичних, рухливих, будівельно-конструктивних, ігор-драматизацій;
  • навчально-пізнавальної  – через заняття, а також гурткову, індивідуальну роботу, спостереження та екскурсії, пізнавально-розвивальні бесіди, дидактичні ігри, елементарні досліди й дитяче експериментування у повсякденному житті;
  • трудової – у формі індивідуальних і групових трудових доручень, чергувань, колективної праці;
  • комунікативно-мовленнєвої – за допомогою спеціальних мовленнєвих занять, бесід, розмов на особистісні та спільні теми, створення й розв’язання певних ситуацій спілкування, індивідуальної роботи у повсякденному життя, цілеспрямованого залучення дітей  до спілкування під час всіх форм організації життєдіяльності;
  • художньої – через заняття з художньої праці, образотворчої, музичної, літературної діяльності та розваги, свята, гуртки художньо-естетичного циклу, індивідуальну роботу;
  • рухової – шляхом залучення до участі у заняттях з фізичної культури, плавання, музики, спортивних секцій та хореографічних гуртків, різних форм організації дитячої праці, рухливих ігор у повсякденному житті, фізкультурних  свят, розваг, походів,  ранкової гімнастики та гімнастики після денного сну, фізкультурних хвилинок, пауз.

Не можна перетворювати навчально-пізнавальну діяльність 5-річних дошкільників на аналог шкільного поурочного навчання. Вона якісно відрізняється від шкільного навчання формами, методами і прийомами, засобами, стилем і рівнем взаємодії  педагога з вихованцем, а не лише змістом, обсягом програмового матеріалу, рівнем вимог до дитини.

Регулюючи різні види діяльності упродовж дня, на початок щоденної зустрічі з дітьми варто насамперед передбачати ті її види та форми, які якнайбільше сприяють налагодженню контактів, концентрації уваги, груповій та колективній взаємодії (ранкові зустрічі, спостереження, спільні ігри, обмін враженнями тощо), а потім – організовані заняття. Під час організації різних форм діяльності дітей використовується методи і прийоми, характерні для освітнього процесу з дітьми старшого дошкільного віку. 

У перспективному плануванні  вихователів з дітьми старшої групи  основна увага повинна бути спрямована не лише  на правильний  розподіл навчального матеріалу, а й на організацію   пошуково-дослідницької, перетворювальної діяльності, спрямованої на формування досвіду пізнання дитиною навколишнього. Суть саме такої за характером навчально-пізнавальної діяльності виявляється в її орієнтації на виховання людини, яка не просто володіє певною сукупністю інформації, а здатна застосовувати досвід і знання життя; в опорі на знання, які вже є в дитини, і на цій основі допомагати їй в опануванні способів набуття нових знань, без нав'язування їй інформації в готовому вигляді.

         Під час організації освітнього процесу поряд з традиційними методами та прийомами навчання, слід обов’язково використовувати інтерактивні інноваційні  методи та прийоми роботи з дошкільниками.

Вихователі  повинні спрямовувати  роботу зі старшими дошкільниками, яка направлена на посилення ціннісних   аспектів виховного значення та забезпечувати наступність в роботі ДНЗ і початкової школи з реалізації пріоритетних напрямків освітньо - виховного процесу. Реалізація принципу наступності між дошкільною та початковою освітою повинна здійснюватися відповідно до Листа МОН України від 19.08.2011 №1/9-634 «Про забезпечення взаємодії в освітній роботі з дітьми старшого дошкільного і молодшого шкільного віку». З цією метою слід продовжувати  співробітництво між педагогами ДНЗ і вчителями початкових класів ЗОСШ. Робота з дітьми старшого дошкільного віку та учнями початкових класів повинна включати:

  • проведення екскурсій у загальноосвітній навчальний заклад;
  • організацію спільних виставок дитячих робіт, вернісажів, конкурсів тощо у дошкільному та загальноосвітньому навчальному закладі;
  • відвідування театралізованих вистав, музеїв у дошкільному і загальноосвітньому навчальному закладі;
  • відвідування дітьми старшого дошкільного віку святкової лінійки 1 вересня, присвяченої Дню знань, свята «Прощання з Букварем» та інших заходів у загальноосвітньому навчальному закладі;
  •  спільну участь школярів і дошкільників у проектній діяльності, тощо.

Важливою умовою розвитку дітей старшого дошкільного віку є залучення батьків до навчально-виховного процесу. Саме тому одним із напрямів діяльності закладів, де діти п’ятирічного віку здобувають дошкільну освіту, є розвиток педагогічної культури батьків, формування у них психолого-педагогічних, фізіолого-гігієнічних і правових знань, а також вироблення вмінь і навичок з виховання дітей.

Реалізація даного напряму роботи здійснюється через інди­відуальні, групові та колективні форми роботи. До індиві­дуальних та групових форм роботи відносяться бесіди, консуль­тації, відвідування сім’ї дитини, залучення батьків до виховної роботи в групі, доручення . Колективні форми роботи – це батьківські збори, диспути, конференції, відкриті заняття, зустрічі за «круглим столом», семінари-практикуми, «дні відкритих дверей».

Таким чином, незалежно від того, де здобуватиме дошкільну освіту дитина п’ятирічного віку завдання нас,освітян, створити сприятливі, комфортні умови для розвитку особисті дошкільника, формування в неї цілісної та реалістичної картини світу, ціннісного ставлення до природи, культури, людей, самої себе; сприяти становленню основ компетентності майбутнього школяра.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: Metodist
Переглядів: 282 | Завантажень: 7 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Для слабкозорих
Форма входу
Пошук
Час сайта
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2019
Створити безкоштовний сайт на uCoz