Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 17.11.2018, 01:43         ДНЗ №2


Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Методична робота

Шановні відвідувачі методичної сторінки. Тут Ви зможете знайти корисні матеріали

для педагогів дошкільних закладів, а також батьків, які цікавляться

організацією методичної роботи з їхніми дітьми. 

 

"Дитина за своєю природою – допитливий дослідник, відкривач світу. Так нехай перед нею відкривається чудовий світ у живих фарбах, яскравих і тремтливих звуках, у казці та грі, у власній творчості, в красі, що надихає її серце, в прагненні робити людям добро..."      

Василь Сухомлинський

 

Картинки по запросу методична служба радить в днз

 

Методичну службу у нашому дошкільному закладі організовує вихователь-методист Корольчук Олена Леонідівна — педагог ІІ кваліфікаційцної категорії, стаж роботи 15 років. 

 

19 жовтня 2018 року для вихователів ДНЗ був організований вихователем-методистом Корольчук О.Л. теоретичний семінар на тему « ОСВІТНЄ ЗНАЧЕННЯ РОБОТИ З КАРТИНОЮ ЗА МЕТОДИКОЮ ТРВЗ».В основі теорії ТРВЗ – формування творчої та креативної особистості. Така робота неабияк сприяє і мовленнєвому розвитку дітей. Розвиток мовлення і творчості відбувається одночасно. Діти перестають боятися озвучувати свої фантазії,вчаться висловлювати їх зрозуміло,використовуючи різні частини мови та образні засоби, як –от епітети,порівняння,пестливі слова. Однак, щоб досягти потрібних освітніх результатів,необхідна системність у роботі та оригінальна форма її організації.Методика ТРВЗ спрямована на креативний розвиток не лише дітей, а самих педагогів. Усі ігрові прийоми розроблені так,щоб вихователь міг адаптувати їх,з огляду на матеріальні й технічні можливості ДНЗ, рівень розвитку вихованців,їхній вік,власні цілі та завдання,часові межі заняття. Одним із цікавих видів роботи за методикою ТРВЗ є опис картини. Як свідчить досвід, традиційний опис картини – це завжди складно і для дітей,і для самого вихователя. Діти зазвичай називають окремі фрагменти картин і лише за допомогою навідних запитань та завдяки вихователю складають деякі речення. Натомість ТРВЗ пропонує навчити дитину одночасно і помічати окремі фрагменти картини, і бачити та сприймати її в цілому. Це метод входження в картину за допомогою аналізаторів:органів зору,слуху,нюху,дотику та смаку. Для опису картини пропонується використовувати  прийом приходу до ДНЗ чарівників,які допомагають дітям працювати з картиною. Такими чарівниками є гноми. Їх почергово показують дітям кожен з яких уособлює той чи той сенсорний аналізатор.   Отже,опис картини за методикою ТРВЗ дарує дітям щоразу нову подорож. Картина перестає бути просто ілюстрацією. Діти сприймають її як фрагмент із життя – цікавого, насиченого й позитивного. Вони занурюються у світ,намальований перед ними і щиро прагнуть допомогти гномам сприйняти ту чи ту картину. Так традиційно складний і недостатньо цікавий опис картини перетворюється на захопливу гру,яку діти  зовсім не сприймають як навчання.

 

27.02.2018 р.

Засідання проблемної педагогічної ради №3

«Про концептуальні засади духовного розвитку дітей. Морально-етичне виховання дошкільників з позиції системного підходу»

План

1.Про виконання рішень попередньої педагогічної ради (довідка).   Доповідач:завідувач Кошелівська О.М.

2. Інформація про результати фронтальної перевірки на тему «Про стан роботи з морально-етичного виховання дошкільників з позиції системного підходу» (довідка).    Доповідач: вихователь-методист Корольчук О.Л.

3. Про виховання у дітей морально-етичних норм поведінки – завдання сучасної педагогіки (доповідь).     Доповідач:вихователь Крикун Л.С.

4. Про формування духовних цінностей у дітей..     Доповідач: вихователь Кондратюк Г.І.

5. Конкурс на краще розвивальне середовище під назвою «Емоційні намистинки».

6. Творчі звіти педагогів про професійну педагогічну діяльність в міжатестаційний період.

25.10.2017р.

 

СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ
«СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ВИХОВАННЯ ЗВУКОВОЇ КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ ДОШКІЛЬНИКА»

Мета:

     

  • забезпечити використання у роботі з дошкільниками сучасних методів та прийомів виховання звукової культури мовлення;
  • активізувати знання педагогів з питань формування у дошкільників звукової культури мовлення засобами дитячого фольклору;
  • з'ясувати ступінь підготовленості педагогів до реалізації завдань мовленнєвого розвитку дітей і стимулювати їх до самоосвіти;
  • сприяти підвищенню рівня професійної майстерності;
  • спонукати педагогів до творчого самовираження та самовдосконалення.                            

  •  

30.08.2017р.

На передодні нового навчального року  в закладі відбулася  організаційно-педагогічна рада «Про шляхи організації навчально-виховного процесу, спрямованого на всебічний розвиток особистості дошкільників   у 2017-2018 навчальному році»

Порядок денний:

1.Про виконання рішень попередньої педагогічної ради (довідка).

Доповідач:завідувач Кошелівська О.М.

2. Про підсумки літньої оздоровчої роботи в 2017 році (інформація).

Доповідач: вихователь-методист Корольчук О.Л.

3. Про пріоритетні завдання педагогічного колективу на 2017 - 2018 навчальний рік,шляхи їх реалізації.

Доповідач: завідувач Кошелівська О.М.

4. Про організація та планування навчально-виховної роботи ДНЗ№2 у 2017-2018 н.р.

Доповідач: вихователь-методист Корольчук О.Л.

 

23.05.2017 рік

    В цей день в нашому закладі відбулася  підсумкова рада «Про підсумки роботи дошкільного навчального закладу №2 «Зайчик» за 2016-2017 навчальний рік, обговорення шляхів її поліпшення".Напорядок денний були виставленні  такі питання:

          1.Про виконання рішень попередньої педагогічної ради (довідка) (Доповідач: завідувач Кошелівська О.М.).

      2.Про результати проведення моніторингу якості засвоєння рівня знань дітей дошкільного навчального закладу №2 «Зайчик» за ІІ півріччя 2016-2017 навчального року (довідка).(Доповідач:вихователь-методист Корольчук О.Л.)

3.Про підсумки роботи психологічної служби дошкільного навчального закладу у 2016-2017 н.р. (інформація). (Доповідач: практичний психолог Філарет Т.В.).

4.Про функціонування та результативність груп спеціального призначення для дітей з вадами мови (інформація).(Доповідач:вчитель-логопед Капустинська В.І.).

5.Про результати роботи ДНЗ щодо виконання пріоритетних завдань на 2016-2017 н.р.(довідка) (Доповідач:вихователь-методист Корольчук О.Л.).

6. Обговорення та затвердження плану роботи на літній оздоровчий  період 2017 року.

 

04.05.2017 рік

      .   

 В тиждень безпеки дитини  обов'язково проводиться методично-просвітницька робота з педагогами. 27 квітня в День  Цивільного захисту вихователь-методист Корольчук О.Л. організувала і провела лекцію «Морально-психологічна підготовка працівників ДНЗ до дій в екстремальних ситуаціях».  На цій педагогічній годині були висвітлювалися  такі питання:

-     Морально – психологічна підготовка працівників ДНЗ до дій в екстремальних ситуаціях.

 -    Саморегуляція у роботі вихователя (вміння швидко діяти та приймати рішення.                                                                                                                    
Також практичний  психолог Філарет Т.В. провела діагностування педагогів (тестування на реакцію в екстремальних ситуаціях,оцінка рівня нервово-психічної стійкості за методикою «Прогноз» В.А.Бодровим). За результатами діагностування були наданні практичні рекомендації.

03.04.2017 рік

       Робота ДНЗ з родинами - запорука успіху у вихованні майбутнього покоління

        Сім’я – диференційована соціальна група. В ній представлено різні вікові (старші і молодші члени сім’ї), статеві (чоловіки і жінки), професійні «підсистеми» (мама – лікар, тато – інженер, дідусь – шофер, бабуся – продавець). Це дозволяє дитині найширше проявляти свої можливості, швидше і повніше реалізовувати свої потреби (А.Т.Харчев, І.В.Гребенніков, Ю.П.Азаров).
        
Батьки – головні природні вихователі дитини. Основний чинник у формуванні особистості – це виховний клімат сім’ї. Рідна домівка – не тільки місце притулку, дах над головою, а й родинне вогнище, місце захисту від життєвих негараздів. Батьки є першим суспільним середовищем дитини, а родина – провідним інститутом соціалізації. Батьки першими розкривають маленькій людині предметний світ і надають йому емоційного забарвлення. Через життя в сім’ї формується ставлення до людей, речей, самого себе, виробляються ідеали та цінності. Любов дитини до батьків забезпечує безпеку, виступає гарантом емоційного благополуччя. Дитині мало просто того, щоб її любили. Вона потребує підтримки на всіх періодах дитинства. Вираз «діти – дзеркало сім’ї” дуже точно передає зміст орієнтації дитини на сукупність духовних і моральних цінностей, які культивує її сім’я. В кожній родині свої уявлення про добро і зло, свої пріоритети і моральні цінності: в одній на високий щабель поставлені доброта, милосердя, гуманність, в інших – навпаки, панує культ жорстокості. Батьки всіляко стимулюють і заохочують такі дії, способи поведінки, які відповідають їх уявленням про те, що добре, а що погано.Як зазначається в інструктивно-методичному листі МОНУ від   04.10.07 № 1/9-583 «Про систему роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні навчальні заклади»:  не всі батьки спроможні оволодіти спеціальними знаннями, навичками, вміннями щоб правильно здійснювати навчально-виховний процес в умовах сім'ї та послідовно розвивати своє педагогічне мислення.
Тож актуальними завданнями сьогодення є:
- охоплення дошкільною освітою дітей, які не відвідують дошкільні навчальні заклади;

- сприяння особистісному зростанню кожної дитини, розвитку її компетентності;

- залучення до активної співпраці у вихованні та навчанні дітей практично всіх сімей на різних етапах їхнього становлення, розвитку та функціонування, з різними типами родинного середовища, різними виховними можливостями;

- сприяння духовному зростанню батьків, формуванню в них позитивного ставлення до себе та інших, накопиченню досвіду гуманних взаємин.
      Повноцінне здійснення завдань розвитку, навчання і виховання дошкільників значною мірою визначається налагодженням взаємодії дітей і дорослих: „педагоги – діти - батьки”. Педагогам і членам родин вихованців слід усвідомити, що і діти, і вони є повноправними учасниками педагогічного процесу, та взаємодіяти на засадах діалогу, довіри, партнерства з правом ініціативи, активної дії, самоконтролю. Позиція дитини потребує поваги, розумного захисту і підтримки з боку дорослих учасників взаємодії.
     Отже важливість сімейного виховання ще не забезпечує його педагогічної ефективності. Воно досить часто характеризується стихійністю, а в зв’язку з цим буває, інколи одностороннім, не завжди послідовним та систематичним.
Більшість молодих батьків усвідомлюють, що потребують кваліфікованої і доброзичливої допомоги з боку вихователів. Саме цим пояснюється необхідність взаємодії, навіть взаємопроникнення сімейного і суспільного дошкільного виховання.

Усі форми роботи, що проводяться в дитячому садку   повинні враховувати такі особливості батьків:
-  право на власну думку, точку зору, систему цінностей;

- інформувати не лише про обов’язки батьків, але й про права, а ними вони можуть скористатись;

-  у готовності позитивно поставитись до проявів батьківської ініціативи і творчості та заохочувати їх;
-  вміти не лише повчати батьків, але і вчитися у них.

  Педагогічний всеобуч повинен передбачати якісні відмінності  та особливості різних груп сімей
- соціальні аспекти (особливості сімей за місцем проживання, соціального Статусу сім’ї);
-  демографічний аспект (врахування віку, освіти батьків та дітей, структури сім’ї);
-  світоглядний (світоглядні позиції, стиль сімейних стосунків, ставлення до суспільства);
- етнографічний (врахування рівня загальної педагогічної та професійної культури батьків, характер сімейних традицій, культури домашнього побуту).
В основу взаємодії сучасного дошкільного закладу і сім’ї  покладається співробітництво. Ініціаторами його встановлення має виступати дошкільний навчальний заклад, оскільки педагоги професійно підготовлені до освітньої роботи. Взаємодія являє собою спосіб організації спільної діяльності з родинами, яка здійснюється на основі соціальної перцепції за допомогою спілкування:
-
відвідування сім’ї дитини – передбачає гарний настрій, привітність, доброзичливість. Слід забути про зауваження, скарги, не допускати критики в адресу батьків. Педагог сприймає атмосферу сім’ї, поведінку і настрій дитини, що допоможе зрозуміти психологічний клімат в родині;
-
день відкритих дверей уможливлює ознайомлення батьків з дошкільним закладом, особливостями освітньо-виховної роботи, зацікавлення нею, залучення до активної участі. Проводиться керівником у формі екскурсії по дошкільному закладу з відвідуванням групи, де виховуються діти батьків, що прийшли. Можна показати фрагменти освітньо-виховного процесу (підготовка до прогулянки, колективна праця, догляд за живими об’єктами). Після екскурсії і перегляду роботи з дітьми керівник закладу або методист проводять бесіду з батьками, відповідають на запитання, цікавляться враженнями.
- бесіди індивідуальні і групові. Педагог повинен вміти не тільки говорити і слухати батьків, виражати своє зацікавлення, доброзичливість;
- консультації проводяться індивідуально чи для підгрупи батьків. На групові можна запросити батьків різних груп, що мають схожі проблеми або успіхі у вихованні. Мета консультації – засвоєння батьками певних знань, умінь. Форми проведення консультації різноманітні (кваліфіковане повідомлення спеціаліста з наступним обговоренням, обговорення статті, що прочитана попередньо всіма запрошеними, практичне заняття);
-
семінари-практикуми для набуття практичних навичок з виховання дітей Ця форма роботи уможливлює розповіді про способи і прийоми навчання та їх покази: як читати книгу, готувати руку дитини до письма тощо;
-
батьківські збори проводяться як групові так і загальні 2 – 3 рази на рік. На них обговорюють завдання на новий навчальний рік, результати освітньо-виховної роботи та інше. На загальні збори можна запросити лікар, психолога, юриста, дитячого письменника. Передбачають виступи батьків. На групові збори одне запитання готує вихователь, з інших пропонується виступити батькам чи комусь зі спеціалістів. Бажано на зборах обговорювати сімейний досвід виховання дітей.
- батьківські конференції. Їх основна мета – обмін досвідом сімейного виховання. Батьки готують повідомлення, педагог, при необхідності, надає допомогу з вибору теми, оформлення виступу. На конференції може виступити спеціаліст. Важливо визначити актуальну тему конференції. До неї готується виставка дитячих робіт, педагогічної літератури, матеріалів, що відображають роботу дошкільного закладу. Завершити конференцію можна спільним концертом дітей, членів сімей;
-
папки-пересувки для залучення батьків до читання педагогічної літератури. В папку укладаються статті на певну тематику;
-
пропаганда педагогічних знань для батьків у формі виставки дитячих робіт («Руками дітей», «Діти для батьків», «Маленькі майстри», «Наші умільці»), де спеціалісти можуть самі або разом з дітьми показувати виконання окремих елементів роботи (наприклад, з художньої праці, зображувальної діяльності) Часто педагоги свої міркування ілюструють магнітофонними записами розмов з дошкільниками, видеофрагментами про різні види діяльності (дидактична, театралізована гра, праця, зображувальна), фотографіями дітей.;
- вечори відпочинку «Давайте знайомитись», «Розвеселимо один одного», «Сміх – це здоров’я”, «Родинна світлиця»,  «Вечорниці», «У гостях у бабусі», «День добрих справ», вечори дозвіль для дітей за участю батьків і педагогів;
-
спортивні свята і розваги «Тато, мама і я – спортивна сім’я”, «Спорт – це здоров’я”, «Веселі старти», «День здоров’я” за участю дітей, батьків і педагогів;
- участь у підготовці спектаклів, лялькового театру, виставки «Руками дітей і батьків»;
- «телефон довіри», «журнал відгуків і пропозицій», «Скринька уваги і поваги» «Спільно вирішуємо проблеми», де батьки можуть виступити, заповнити анкету, написати пропозиції.

27.02.2017 рік

    

                        

Тематично-підсумкова рада

«Про підсумки систематичної та продуктивної навчально-виховної роботи щодо формування мовленнєвої компетентності дитини, навичок спілкування в різних видах практичної діяльності»

Порядок денний

1. Про виконання рішень попередньої педагогічної ради (довідка).

Доповідач:завідувач Кошелівська О.М.

2. Про стан якості рівня сформованості мовленнєвої компетентності дитини дошкільного віку за результатами підсумкової тематичної  перевірки (довідка).

Доповідач:вихователь-методист Корольчук О.Л.

3. Про результати логопедично - корекційної роботи, її вплив на якість мовленнєвого розвитку та правильних навичок спілкування дітей старшого дошкільного віку (з досвіду роботи).

Для слабкозорих
Форма входу
Пошук
Календар
«  Листопад 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Час сайта
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2018
Створити безкоштовний сайт на uCoz